Czynniki wpływającej na przepustowość przejścia ( bramki obrotowe ) osobowego to czynniki zewnętrzne mające wpływ na przepustowość przejścia osobowego z wykorzystaniem urządzenia. Dla celów określenia planowanej przepustowości przejścia na obiekcie wykorzystuje się przybliżone wskaźniki przepustowości podane w tabeli, obliczone metodami statystycznymi. Wskaźniki te mogą mieć odchylenia w zależności od wpływających na nie czynników. Przykładowa lista czynników jest podana poniżej.
- Obiekty użyteczności publicznej 300-500 osób/h
- Obiekty zamknięte (np. zakłady pracy) 400-500 osób/h
Przykładowe czynniki wpływające na przepustowość przejścia osobowego:
- Znajomość systemu kontroli przejścia i bramki obrotowe i doświadczenie w korzystaniu (np. stali pracownicy zakładu pracy).
- Zdyscyplinowanie co do przejścia wynikający z czynnika zewnętrznego (np. konsekwencje pracownicze w fabryce, cel sprawnego przejścia na wyciągu narciarskim lub wejścia na stadion).
- Informowanie osób korzystających przez odpowiednie i czytelne instrukcje co do sposobu użytkowania (np. piktogramy rysunkowe opisujące sposób odczytu biletu (zweryfikowania uprawnień do przejścia) umieszczone w pobliżu przejścia/urządzeń.
- Nadzór osobowy aktywnie uczestniczący i pomagający w organizacji ruchu osobowego.
- Odpowiednie warunki przejścia osobowego (np. pogoda, opady atmosferyczne, oświetlenie, odpowiednie wygrodzenie dróg dojścia do przejścia).
- Sprawny system weryfikacji uprawnień.